Sådan engagerer du dit e-mail publikum
Et nyhedsbrev er designet til at engagere dit direkte kundesegment og booste dit kundepotentiale. Derfor gælder det om at have fingeren på pulsen omkring, hvad der fanger dine kunders opmærksomhed. Det varierer selvfølgelig fra segment til segment, men i denne artikel får du 7 tips, som hjælper dig godt på vej til bedre e-mail markedsføring.
(Bemærk, at disse tips ikke er beregnet til at skulle bruges i én mail – snarere er formålet at give en værktøjskasse, som man kan vælge de bedste redskaber ud fra).
- Gør et godt førstehåndsindtryk. Hav et godt design i dine mails for at skabe interesse, skriv et fængende emnefelt, og følg det op med brugbar content, der er relevant.
- Vær konsistent. Dine mails skal være konsistente med resten af dit brand. Det gælder både design og tonen i din kommunikation.
- Brug en personlig tone. Du kan med fordel dele noget omkring dig selv i hver udgave af nyhedsbrevet. Læserne er ikke som udgangspunkt engagerede i “det her har firmaet lavet” – men hvis du fortæller om det, DU har lavet, hjælper det med at vise, at der er en rigtig person i den anden ende.
- Testimonials. En god udtalelse tæller for rigtigt meget, og det viser transparens. Mange af vores beslutninger er taget ud fra vores tillid til andre. Husk selvfølgelig at spørge om lov, inden du bruger en udtalelse!
- Interaktion. På en digital platform er der gode muligheder for at interagere med dit publikum. Det kunne f.eks. være en opfordring til at sende spørgsmål ind, oprette en meningsmåling, køre en konkurrence eller andet. Det er ekstra arbejde, men hvis man gør det ordentligt, skaber det tillid og samhørighed.
- Målret dit content. Dit content skal som sagt være relevant for dit område, men generelt er “How to”-artikler et godt udgangspunkt. Sådan sparer du tid, sådan plejer du din kat, sådan laver du regnskab o.s.v. – det er alt sammen brugbart og giver læseren ny information.
- Folk elsker freebies. En lille ekstra ting når langt. Ikke alene giver du dine kunder gratis tips – her får de også lige en video, en e-bog eller et interview. Så længe det er separat fra hovedmailen, bliver det opfattet som ekstra værdi. Men som alt andet skal det selvfølgelig være relevant.
Der er ingen 100% sikker måde at sikre engagement med ens nyhedsbrev på, men disse tips hjælper dig forhåbentlig på vej til at skabe positive resultater.